Barca

Elke andere league van Europa, hier kan je erover praten.

Re: Barca

Berichtdoor jamiro op wo 23 jun 2010, 13:35

Ik zie hier nog niets over onze nieuwe president, vandaar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sandro_Rosell
FC Boom, FC Brugge, FC Barcelona.
jamiro
Super Moderator
Super Moderator

Berichtdoor jamiro op do 01 jul 2010, 10:03

Barcelona ziet inkomsten met 10 procent stijgen
Landskampioen Barcelona zag zijn inkomsten tijdens het seizoen 2009-2010 met tien procent de hoogte ingaan, tot 445,5 miljoen euro. Dat maakte de club woensdag bekend.
jamiro
Super Moderator
Super Moderator

Berichtdoor jojo op vr 02 jul 2010, 18:56

Nieuwe voorzitter Barcelona neemt Cruijff eretitel af
Johan Cruijff is niet langer erevoorzitter van Barcelona. Sandro Rosell, de nieuwe voorzitter van Barça, heeft hem die eer opnieuw afgenomen.

De vorige preses Joan Laporta voorzag Cruijff in april van de eretitel, maar volgens Rosell was dat een ondemocratische beslissing. Volgens hem moeten de fans hun mening kunnen uiten over een dergelijk besluit.

"Het past niet bij de statuten van onze club en alleen als we deze aanpassen kan een dergelijke beslissing genomen worden", meldt een woordvoerder van Rosell.

Cruijff kan in de toekomst nog wel herbenoemd worden als erevoorzitter, als de fans dat willen.
WINNAAR WK PRONO 2010

Afbeelding
jojo
Reservespeler
Reservespeler

Berichtdoor Gertj3 op vr 02 jul 2010, 19:39

Dat begint al goed daar */krommehaas"
Afbeelding
We strijden voor een onafhankelijk Vlaanderen !!!!!
Gertj3
Reservespeler
Reservespeler

Berichtdoor jamiro op vr 02 jul 2010, 22:39

Heeft eigenlijk niet veel met Cruyff te maken. Is eerder een natrap van Rosell naar Laporta. Die twee konden elkaar blijkbaar niet hebben.
jamiro
Super Moderator
Super Moderator

Berichtdoor Gertj3 op za 03 jul 2010, 12:02

jamiro schreef:Heeft eigenlijk niet veel met Cruyff te maken. Is eerder een natrap van Rosell naar Laporta. Die twee konden elkaar blijkbaar niet hebben.

We zullen zien of Rosell het evengoed zal dan als zijn voorganger ik vondt Laporta iemand met meer verstand van voetbal dan bv zijn collega bij Real Perez
Afbeelding
We strijden voor een onafhankelijk Vlaanderen !!!!!
Gertj3
Reservespeler
Reservespeler

Berichtdoor jamiro op za 03 jul 2010, 16:58

Gertj3 schreef:
jamiro schreef:Heeft eigenlijk niet veel met Cruyff te maken. Is eerder een natrap van Rosell naar Laporta. Die twee konden elkaar blijkbaar niet hebben.

We zullen zien of Rosell het evengoed zal dan als zijn voorganger ik vondt Laporta iemand met meer verstand van voetbal dan bv zijn collega bij Real Perez

Eigenlijk is Laporta het slachtoffer van zijn eigen regels. Ale, hij heeft veranderd dat een voorzitter maar max 2 termijnen van 4 jaar kan zetelen. Eigenlijk zoals in elke democratie. Anderzijds wou hij zelf stoppen omdat hij meer politieke carriere wil, en daar trouwens de laatste tijd ook meer mee bezig was (ik dacht voor la generalitat, zoals de Vlaamse regering , maar dan in Catalonië). Tot ergernis van Barca supporters. Hij is ginder niet zo populair als iedereen hier vermoedt.
jamiro
Super Moderator
Super Moderator

Berichtdoor jojo op wo 07 jul 2010, 11:59

Barcelona moet gaan lenen bij de bank

Barcelona laat zich tijdens de zomermercato vooral opmerken door zijn koopwoede. De middelen van de club raken echter uitgeput. Voorzitter Rossell geeft toe dat de club een lening van 150 miljoen euro moet aangaan.

"We troffen een club aan met schulden, maar proberen de financiële problemen op te lossen", aldus Rossell. "Maar de socio's mogen gerust zijn: de club zal niet failliet gaan. We zullen deze week alle middelen hebben om de lonen van de spelers en alle werknemers te betalen."

"Vrijdag reis ik naar Zuid-Afrika voor bijeenkomsten met mensen uit het voetbal en belanghebbenden van Barça", besluit Rossell.
WINNAAR WK PRONO 2010

Afbeelding
jojo
Reservespeler
Reservespeler

Berichtdoor dukeman op wo 07 jul 2010, 16:58

Dat is groot nieuws. Real Madrid was er toch erger aan toe, de laatste keer dat ik hun financiële cijfers zag. *clown*
Afbeelding
dukeman
Junior
Junior

Berichtdoor bolleke op zo 18 jul 2010, 15:18

Barcelona heeft een schuld van +/- 490 miljoen euro en dan nog 40 miljoen euro bieden op Fabregas. Tel daarbij de pas afgesloten lening voor de lonen van deze maand.... HmmmM *stupid*
bolleke
Super Moderator
Super Moderator

Berichtdoor jamiro op ma 19 jul 2010, 19:17

Hier zou ik toch is graag het fijne van weten.
Toen Laporta overnam hadden ze een schuld die ze dank zij Laporta hadden afgebouwd. Ik kreeg nog geen twee weken geleden een brief (als socio), met afscheid van Laporta dat hij van de club nu een gezonde club had gemaakt.
Nog geen twee weken later zijn ze aan de afgrond met de nieuwe voorzitter Rossel en die gaat het oplossen. Mag ik binnen x-aantal jaar weer een brief verwachten dat hij alles heeft opgelost om dan bij een nieuwe voorzitter weer te horen dat het een puinhoop is?
jamiro
Super Moderator
Super Moderator

Berichtdoor jamiro op ma 19 jul 2010, 19:20

En hoe kan een Club met 185000 socio's (die minstens 110 euro betalen), 70000 abonnees, miljoenen euros aan merchandising, TV rechten, enz...enz... die tevens alles gewonnen heeft wat het kan winnen twee jaar geleden, vorig jaar CL halve finale en Spaans kampioen zoveel schulden hebben? Toch niet enkel door de gigantische spelerslonen...
jamiro
Super Moderator
Super Moderator

Berichtdoor dukeman op ma 19 jul 2010, 19:21

jamiro schreef:Hier zou ik toch is graag het fijne van weten.
Toen Laporta overnam hadden ze een schuld die ze dank zij Laporta hadden afgebouwd. Ik kreeg nog geen twee weken geleden een brief (als socio), met afscheid van Laporta dat hij van de club nu een gezonde club had gemaakt.
Nog geen twee weken later zijn ze aan de afgrond met de nieuwe voorzitter Rossel en die gaat het oplossen. Mag ik binnen x-aantal jaar weer een brief verwachten dat hij alles heeft opgelost om dan bij een nieuwe voorzitter weer te horen dat het een puinhoop is?

Werkt zoals in elk bedrijf he. Het afgedankte bestuur treft volgens de club alle blaam, en de nieuwe zal het wel weer oplossen. Hopelijk escaleert het niet. *stupid*
Afbeelding
dukeman
Junior
Junior

Berichtdoor jamiro op ma 19 jul 2010, 19:25

dukeman schreef:
jamiro schreef:Hier zou ik toch is graag het fijne van weten.

Werkt zoals in elk bedrijf he. Het afgedankte bestuur treft volgens de club alle blaam, en de nieuwe zal het wel weer oplossen. Hopelijk escaleert het niet. *stupid*

idd dit heb ik ook in de gaten. Rossel was nochtans de rechterhand van Laporta (niet tegenstaande ze elkaar niet konden luchten)
jamiro
Super Moderator
Super Moderator

Berichtdoor jamiro op za 31 jul 2010, 12:46

Eerste vriendenwedstrijd in Noorwegen tegen Valerenga met 2-4 gewonnen. Marquez neemt na zeven seizoenen afscheid van de club.
jamiro
Super Moderator
Super Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Europa: Landen Competities